Kjøpsbetingelser

www.uteplassen.no kan du finne produkter, inspirasjon, tips, ideer, ja det meste du vil trenge for å gjennomføre ditt drømmeprosjekt. Hos oss kan du alltid handle i vår spennende nettbutikk, enten du er på hytten, hjemme i godstolen eller er i vår lekre butikk.

Uteplassen.no AS Org.nr. 811 620 122 MVA. Alle priser er oppgitt inkludert mva.

Valgfrihet gir trygg og god handel!

Hos oss kan du enkelt legge din ordre direkte i vår nettbutikk, men du er også velkommen til å ringe inn din ordre hvis du foretrekker dette. Nytt av året er også vår spennende butikk på 500 m2 med stor utstilling av hagestuer, dører, vinduer, rekkverk, utebenker i stein, utelys og utepotter.
Valget er ditt, velkommen skal du være!

Hvordan handle i vår nettbutikk


  1. Klikk på «Kjøp» for det produktet du vil kjøpe.
  2. Produktet plasseres i handlevognen – lengst oppe til høyre.
  3. Klikk på «Til kassen», når samtlige produkter er plassert i handlevognen.
  4. Kontroller at handlevognen inneholder korrekt produkt og antall. Justér ved behov.
  5. Angi personopplysninger, alternativt firmaopplysninger.
  6. Velg betalingsalternativ.
  7. Godkjenn salgsvilkårene.
  8. Send inn bestillingen.

Priser
Prisene oppdateres med jevne mellomrom i uteplassen.no sin nettbutikk. Vi reserverer oss derfor mot eventuelle prisendringer og for feilaktig informasjon grunnet tekniske eller menneskelige feil. Følg derfor med og se etter de «blå-prisene» som betyr at varen er på salg!

Bruk av varen
Alle produkter vi selger kan brukes i Norge.

Ved eventuell tvist

Uteplassen.no følger Forbrukertvistutvalgets avgjørelser.

Moms
Alle våre priser angis inklusiv moms.

Kampanjepriser
Priser merket med «blå – priser» betyr at varen er på salg og har en rabatt på våre allerede lave priser. Følg med på start- og sluttdato på våre forskjellige kampanjer.

Betalingsalternativ
Hos oss velger du selv hvordan du skal betale dine innkjøp. Du kan velge mellom følgende betalingsalternativ:

Fakturabetaling
Velger du å betale mot faktura gjelder følgende betalingsvilkår:

  • 10 dager netto, kun 45.- fakturagebyr.
  • Det vil bli foretatt en kredittsjekk, og personnummer må oppgis.
  • Ved beløp over 100.000.- forutsettes det innbetaling av 50% av totalbeløpet ved bestilling av varer.

Ved forsinket betaling tilkommer rente samt lovpålagte avgifter. Vi gjør sedvanlig kredittsøk/ -opplysning, derfor trenger vi et korrekt personnummer, alternativt organisasjonsnummer.

Opplysningene vil kun bli benyttet av Uteplassen.no AS og samarbeidende finansieringsinstanser.

Kortbetaling
I vår nettbutikk kan du betale med VISA, Mastercard og Eurocard. Dine opplysninger behandles konfidensielt og ingen uvedkommende kan noen gang se dine kortopplysninger.

Gjør slik:

  1. Velg kort
  2. Fyll inn kortnummer og gyldighetsdato
  3. Fyll inn CVC-kode

En kontroll gjøres for å sikre at kortopplysningene stemmer og at det finnes betalingsmidler tilgjengelige på konto. Pengene reserveres på din konto direkte i kjøpstidspunktet, og kommer til å registreres normalt 1 til 2 arbeidsdager senere. Dette gjelder også ved lengre leveransetider. Eventuell tilbakebetaling (varen slutt på lager, åpent kjøp eller reklamasjon) skjer gjennom innsetting på ditt kort. Tilbakebetaling skjer kun noen dager etter at du kontakter oss angående dette.

Delbetaling med Cresco
Gjennom et samarbeid med Cresco kan vi tilby deg muligheten til å dele opp din betaling. Ta kontakt med oss.

Uavhentede varer
For varer som ikke løses ut/tas i mot, fakturerer vi kunden for returkostnaden. På store varer som hagestuer vil dette beløpet være relativt stort.
Sørg derfor for å hente de varene du har bestilt.

Salg til mindreårige
Vi inngår ikke avtale med mindreårige (under 18 år) uten en verges forhåndsgodkjennelse.

Omkostninger og transport
Uteplassen.no samarbeider med terminaler over hele landet og forhandler kontinuerlig med disse for at dine fraktkostnader skal bli så lave som mulig. Fraktkostnadene kalkuleres automatisk på bakgrunn av hvilke varer som kjøpes og hvor de skal leveres. Det er billigere å hente varene på terminal enn å få dem sendt helt hjem på døren. Både på internett og ved telefonbestilling får du oppgitt fraktkostnadene til din nærmeste terminal. Alle varene er pakket på en slik måte at de forsvarlig kan bringes videre selv av kunden.

Fraktkostnader

Henting på terminal:
Fraktkostnadene beregnes i kassen når du skriver inn ditt postnummer.

Her ser du våre terminaler:

Postnummer 0001-1593 – B. H. Ramberg, Gneisveien 4, 2021 Skedsmokorset

Postnummer 1596 – 1871 – Sped trans, Titangaten 11, 1630 Gamle Fredrikstad 

Postnummer 1875 – 2092 – B. H. Ramberg, Gneisveien 4, 2021 Skedsmokorset 

Postnummer 2093 – 2271 – Trans AS, Industrivegen 18, 2100 Skarnes 

Postnummer 2280 – 2837 – Toten Transport AS, Strandveien 20, 2381 Brumunddal

Postnummer 2838 – 2985 – Thor Skogen Transport, Skogvegen 5, 2870 Dokka

Postnummer 3000 – 3538 – B. H. Ramberg, Svend Haugsgate 11, 3013 Drammen

Postnummer 3539 – 3599 – SR Group avd. Hallingdal, Kuluvegen 1, 3570 Ål

Postnummer 3601 – 3999 – B. H. Ramberg, Svend Haugsgate 11, 3013 Drammen

Postnummer 4000 – 4492 – Svipp Transport, Larsåmyra 10, 4313 Sandnes

Postnummer 4501 – 4994 – Transport-Service AS, Frolandsveien 4, 4847 Arendal

Postnummer 5000 – 5994 – Bergen Transportsentral, Nordre Toppe 11, 5136 Mjølkeråen

Postnummer 6000 – 6294 – Transferd AS, Blindheim, 6020 Ålesund 

Postnummer 6300 – 6655 – Atlantico, Verftsgaten 6 A, 6416 Molde

Postnummer 6656 – 6699 – OTTS AS, Grønørveien 7, 7300 Orkanger

Postnummer 6700 – 6966 – Transferd AS, 6802 Førde

Postnummer 7000 – 7977 – OTTS AS, Grønørveien 7, 7300 Orkanger

Postnummer 7980 – 8198 – Meyership, Toraneskaia, 8600 Mo i Rana

Postnummer 8200 – 8591 – Linco – Frakt AS,  Bodøterminal, 8012 Bodø

Postnummer 8601 – 8985 – Meyership, Toraneskaia, 8600 Mo i Rana

Postnummer 9000 – 9499 – Lars Holm shipping, Terminalgaten 58, 9019 Tromsø

Postnummer 9500 – 9991 – Kjell Hansen Shipping, Thomasbakkeveien 56, 9513 Alta

Frakt helt hjem

Kontakt Uteplassen.no sin servicetelefon på 69 31 84 25 eller pr. epost til post@uteplassen.no for nøyaktig pris levert på din dør.

Transport / levering / leveringstidspunkt / kontroll av leveranse / lossing

Vi forutsetter at ordinær utkjøringsbil kommer frem til leveranseadressen.

Store vinterhager og andre kolli med lengde over 4 meter, som f.eks. takplater, kan noen ganger ikke lastes av med jekketralle. I disse tilfellene begrenser vi leveringen til å gjelde nærmeste sted varen kan lastes av med truck. Eventuell utkjøring med kranbil må bekostes av kunden. Be om informasjon.

Vi angir eller lover aldri et eksakt leveringstidspunkt for en vare. Vi kan oppgi antatt leveringstid, og det vil være riktig i de fleste tilfeller. Vi lever imidlertid i en verden hvor uforutsette ting skjer, og da kan dessverre forsinkelser oppstå. Dette er viktig å være klar over for eksempel når du bestiller håndverkere for å montere noe.

Vi vil derfor alltid be kundene om:

  • Å vente med å bestille snekker til en bestemt dag til varen er mottatt.
  • Og til det er kontrollert at denne varen samsvarer med bestillingen.

Vi selger gjør-det-selv-produkter, og dekker derfor ikke utgifter på grunn av forsinkelser som gjør at eksempelvis montører/snekkere må vente. Dette gjelder også dersom forsinkelsen skyldes manglende deler i forsendelsen.

Vær oppmerksom på følgende:
Ved henting av varer på en terminal er det ytterst viktig at kunden selv sjekker varene for skader. Eventuelle skader skal umiddelbart meldes fra til transportøren som utleverer varene. Uteplassen.no er ikke erstatningspliktig for skader som oppdages etter at man har forlatt terminalen.

Ved utlevering av varer hos kunden skal transportskader meldes til transportøren på stedet. Uteplassen.no er ikke erstatningspliktig dersom skader ikke er notert på fraktbrev.

Fraktbestemmelser og lovverk:

Uteplassen.no følger Nordisk Speditørforbunds alminnelige bestemmelser når det gjelder frakt (NSAB 2015, ny 01.01.2016).

Leveringstider


Ved hvert produkt finner du leveranse informasjon og antatt leveransetid. Dersom du bestiller flere produkter er det produktet med lengst leveringstid som vil styre leveransen.

I henhold til angrerettloven skal kunden i kjøpsøyeblikket informeres om maksimal leveringstid fra bestilling er registrert. Kjøpsøyeblikket defineres i Uteplassen.no som når en bestilling med tilhørende betaling er godkjent fra Uteplassen.no. Dette fordi nettsiden ikke angir leveransestatus basert på alle postnummer i Norge, selv om kunden har lagt inn sin adresse i bestillingen. Når bestillingen er godkjent (1-3 virkedager) vil det gå ut en ordrebekreftelse til kunden som angir maksimal leveringstid.

Lagervarer
Leveransetiden varierer avhengig av om du bestiller en lagervare eller en bestillingsvare. Beregnet seneste leveringsdato angis på ordrebekreftelsen som sendes ut per e-post etter godkjent ordre.

Bestillingsvarer leveres i samsvar med angitt leveringsuke
Leveringstiden ut til kunden styres av leveransetiden fra vårt produksjonsanlegg til vår hovedterminal (varierer avhengig av produkt). Beregnet seneste leveringsdato angis på ordrebekreftelsen som sendes ut per e-post etter godkjent ordre.
Om du har spørsmål rundt din ordres leveringstid, vennligst kontakt oss på telefon 69 31 84 25 eller pr. e-post til post@uteplassen.no

Angrerett, reklamasjoner og garantier


Angrerett
Det er ingen angrerett på hagestuer, dører etc. i Uteplassen.no sin nettbutikk.
Alle hagestuer, dører og vinduer er kun eksempler i vår nettbutikk og spesialproduseres derfor etter din spesifikke ordre.
Ordinær angrerett gjelder derfor ikke. Ref. Forbrukerrådet.

Reklamasjonsrett
Uteplassen.no behandler alle henvendelser på en seriøs måte. Vi setter pris på at du som kunde henvender deg snarest mulig til oss, hvis det er snakk om en reklamasjon. For øvrig henviser vi til Forbrukerkjøpsloven og de rettigheter og plikter kunder og Uteplassen.no har i henhold til denne.

Må sjekkes av kunden ved mottak av varer
Selger garanterer at varen ved utlevering skal være uskadd og uten produksjonsfeil. Ved eventuelle synlige skader på emballasjen ved levering (Transport/levering/leveringstidspunkt/kontroll av leveranse/lossing), må dette anmerkes på fraktbrevet som dere blir bedt om å signere. Mangler som viser seg senere, må meldes til selger så fort som mulig, og senest innen 1 måned.

Ved eventuelle mangler, er selger kun forpliktet til erstatningslevering av de deler som er defekte eller mangler. Selger fraskriver seg ethvert ansvar for indirekte tap som kjøper måtte få som følge av forsinket leveranse eller feil på varen.

Ved eventuell tvist
Ved en eventuell tvist følger vi et eventuelt Forliksråds anbefaling til løsning.

Øvrig informasjon

Personopplysninger

I og med at jeg registrerer meg som kunde, registrerer meg for vårt nyhetsbrev eller bestiller katalog, aksepterer jeg at Uteplassen.no registrerer mine personopplysninger (navn, adresse, telefonnummer og personnummer) for behandling av min kunderelasjon, sedvanlig kredittundersøkelse/ – opplysning samt for å innhente tilbud fra Uteplassen.no AS. Vi tar ansvar for personopplysningene du gir til oss. Disse behandles med moderne informasjonsteknikk og kommer til å bli benyttet i vår dialog med deg som kunde. Du som kunde har rett til å få utdrag av hvilke opplysninger som finnes registrert.

Opplysningene vil kun bli benyttet av Uteplassen.no AS og samarbeidende finansieringsinstanser.

Reklame
Med jevne mellomrom sender vi via post og e-post ut informasjon om de kampanjer og kampanjepriser som vi for tiden har. Samme tilbudet finner du også på vår hjemmeside. Du som får våre reklametilbud i postkassen har naturligvis mulighet til å velge bort disse. Gi oss skriftlig beskjed via e-post eller brev.

Endring på produkter
Vi tar utgangspunkt i deg som kunde, lytter til dine ønskemål og forbedrer og videreutvikler stadig våre produkter. Vi forbeholder oss derfor retten til konstruksjonsendringer. Av tekniske grunner kan det forekomme avvik i farger. Vi reserverer oss for eventuelle programmeringsfeil og skrivefeil.

Uteplassen.no support og tilgjengelighet
Vi vil svare på spørsmål fra kunder på e-post sendt til post@uteplassen.no snarest mulig og innen 48 timer fra henvendelsen er mottatt. Dette gjelder henvendelser som dreier seg om faktiske kjøp og bestillinger på hverdager. Vi kan også nås på telefon 69 31 84 25.